Generell Informasjon

På denne siden vil du finne informasjon om avtaler og regler sameiet har vedtatt/inngått.

Digital TV, bredbånd og mulighet for fasttelefon.

Canal DigitalFor Felt A er det tegnet avtale med Altibox.

Dersom man ønsker en oppgradering av TV-tilbudet (flere kanaler), raskere
internettforbindelse eller telefon som ikke er inkludert i sameiets standard avtale, må dette bestilles
som tillegg direkte hos Lyse.
Den enkelte leilighet blir da fakturert disse ekstrakostnadene direkte.

For Felt C er det inngått avtale med Telenor (tidligere Canal Digital) for fremtidens tv- og Internett- opplevelse. Nå kan man starte forfra i tv-programmer på de fleste kanaler, ta opp programmer, leie film, pause i programmer og benytte seg av mange flere tjenester enn tidligere. Avtalen inneholder:
• T-We boks eller T-We boks Mini
• Modem og trådløs ruter
• Sameiet har en pakke som heter Komplett 75 med 75/75 Mbps hastighet. (Øket hastighet koster ekstra og betales i sin helhet av sameier)

Dersom du velger å oppgradere hastigheten for Internett fra Telenor kontakter du  kundeservice tlf. 06900). Spørsmål knyttet til ditt tv- og Internett abonnement, rettes direkte til Canal Digital kundeservice på tlf. 915 09 000. Husk å ha ditt kundenummer klart. For mer informasjon om tilbudet til Telenor kan du sjekke her.

Venter du besøk?map-1019874_960_720

Venter du venner eller kjente som har problemer med å finne hvor dere bor og hvor de kan parkere, så kan du kopiere dette skiltet og sende det via mail til dine besøkende. Kart gjesteparkering
 
 

Forsikring

Den bygningsmessige delen av vårt sameie er forsikret i CODAN gjennom. Det er viktig å være oppmerksom på at denne forsikringen IKKE dekker den enkeltes innbo. Ditt eget innbo må forsikres gjennom ditt eget forsikringsselskap. Her kan dere laste ned avtalen: CODAN Forsikringsvilkår for boligsammenslutninger  

Bilkjøring og parkering på sameiets områderParkering i tre

Bil- og motorsykkelkjøring er ikke tillatt inne på tun-områdene. Unntak er nødvendig kjøring, som renovasjon, flytting, utrykning, transportoppdrag, av/pålessing, syke-transport og tyngre varetransport.Parkering forbudt
Hele området Øvre Tastarustå ligger innenfor en Parkering Forbudt sone og Stavanger Parkering patruljerer alle gateløp på området og skriver kjapt ut bøter. Dette kan det være viktig å informere eventuelle gjester om for å unngå bøter. Vær også oppmerksom på at området har egne områder for oppstilling av brann- og renovasjons biler. Parkering her resulterer normalt i bøter.
All parkering på tun-områdene er  forbudt.  Beboerne kan la bilen stå i inntil 15 minutter for av- og pålessing. Skulle det være nødvendig for beboere og håndverkere å parkere utover dette, må det settes lapp i bilens frontrute med opplysning om hvor bilføreren befinner seg og telefonnummer.

Bilvask, hjulskifte og annen bilpleie er ikke tillatt inne på tun-områdene.
Samtlige leiligheter/rekkehus disponerer en eller flere nummererte parkeringsplasser i garasjeanlegg.

For de leiligheter/rekkehus som disponerer mer enn 1 bil, må man enten leie plass av beboere med ledig parkeringsplass, eller parkere bilene utenfor sameiets område. Alternativt kan man kjøpe en ekstra plass av Skanska som fortsatt har noen få ledige plasser til salgs.

Parkering hest

Sameiene på hele Øvre Tastarustå har et begrenset antall gjesteparkeringsplasser til rådighet. Gjesteparkeringsplasser er derfor IKKE tillatt brukt av beboerne. Ifølge Velforeningens parkeringsregler skal sameiere utelukkende benytte disse plassene til av– og pålessing og korte stopp. Disse plassene er kun ment å være til bruk for GJESTER til oss sameiere i HELE Øvre Tastarustå.
Parkering av busser, camping- biler og vogner eller bortsetting av avskiltede biler, tilhengere, båter etc. er ikke tillat og disse vil bli fjernet omgående. Eventuell borttauing av feilparkerte biler blir utført for bileiers regning og risiko.

Kjør med gangfart i garasjen!

Bestilling av ekstra nøkkel 

Nøkkelbilde

Har du vært uheldig og mistet dine nøkler eller at du ønsker deg en ekstra nøkkel, så kan du bestille dette gjennom vår forretningsfører OBOS. Det enkleste er å fylle ut skjemaet du finner via denne linken: Certego Bestillingsskjema

Ferdig utfylt skjema sendes: forvaltningrogaland@obos.no

Dyrehold Dyrehold

Det er tillatt med dyrehold i sameiet som er i samsvar med til enhver tid gjeldende lover og forskrifter, og under forutsetning av at eier aksepterer sameiets regler for dyrehold. Signert erklæring om dyrehold oversendes styret fortrinnsvis på e-post. Benytt denne linken for å laste ned Erklæring om dyrehold Øvre Tastarustå

Eventuell klage på dyrehold må skje skriftlig. Styret kan innkalle partene til samtaler i saken. Styret kan pålegge dyreeier om å fjerne dyret.

Techem Beboerportal

Benytt deg av muligheten til å følge ditt varme,  varmt- og kaldtvannsforbruk online. Techem AS har
utviklet en portal hvor du raskt og enkelt får oversikt over ditt eget forbruk. Techem er vår leverandør av avregningstjenester slik at du til enhver tid kan laste ned avregninger og gjøre sammenligninger mellom individuelt forbruk og totalt forbruk. Det er styret/administrator som gir deg tilgang til portalen. Har du spørsmål vedrørende portalen kan du henvende deg til Techem per e-post: kundeservice@techem.no. Beboerportalen gir deg fleksibilitet, da du til enhver tid kan se på forbruksoversikt og avregninger online. Link til portalen finner du på forsiden til www.techem.no i øverste høyre hjørnet.

Hva gjør jeg hvis jeg skal selge?
Ved salg av boligen må kjøper/selger lese av måler og selv sende inn avlesningsskjema til Techem Norge AS. Du finner skjemaet som kan lastes ned fra Techem sine sider http://www.techem.no  For spørsmål om innhenting av målerdata i forbindelse med eierskifte, kontakt Techem på: Telefon 22 02 14 59,  kl 09.00 – 14.00 på hverdager, eller e-post: kundeservice@techem.no